Nycklar Vs Örhängen

Det började med att när jag kom på jobbet märkte jag att jag bara hade ett örhänge på mig. Suck tänkte jag, de som var en av favoriterna. Mamma vet vilket jag menar, de där som jag fick i julklapp.

Sen när jag gick hem från jobbet märkte jag att jag inte hade nå nycklar på mig. Heeelvete tänkte jag. Men hur som helst när jag kommer hem finner jag mina nycklar på bordet och mitt andra örhänge på data bordet.

Glad blev jag i alla fall. Speciellt över nycklarna ioförsig. Förförsta gången någonsin har jag glömt nycklarna hemma. Vilket hade varit en katastrof om inte Camilla hade extranycklarna, vi gick ju hem tillsammans eftersom båda jobbade ikväll. Min dörr låster sig nämligen av sig själv när man stänger dörren. Jag har alltid varit noga med att kolla så att jag har haft med mig nycklarna. Men idag så var den fruktande händelsen ett faktum :)

Jag hade inte blivit glad om jag tappat dom. För där sitter även patriks nyckel, tvätt nyckeln, nyckeln hem till mor och far och nyckeln till motorvärmar stolpen.

Jag har aldrig tappat en nyckel och aldrig glömt en nyckel om man inte räknar me de säkert 20 nycklarna till skol skåpen genom tiderna. Ja men slutet gott allting gott i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0