Dagens middag

Blev en omelett med färska champinjoner och ceddar ost,till det stekt potatis. Det blev ganska gott faktiskt :)
Synd bara att omeletten gick sönder lite, jag skulle vilja klara av att få den hel. Den gick sönder då jag vände den. En del säger ju att man inte behöver vända en omelett så jag ska nog pröva det nästa gång. Sen så började det brinna lite på plattan då jag spilde fett på den. Men jag behövde bara blåsa på lågan så slocknade den.

Hm ja annars då? händer då inte mycket då det enda man gör är att sitta vid datorn, kolla på tv och duscha. Jag tycker det är så roligt när man tänker på tex då man gick skola och önskade man kunde vara sjuk så man fick vara hemma. Väl hemma när man låg sjuk så önska man bara att man kunde bli frisk för de var så jäkla jobbigt. Nu då jag jobbar så känner jag ju inte den lusten till att vara sjuk för att få vara hemma då jag ändå är det så mycket. Och vara hemma och sjuk är ju bara mer tråkigt. 

Just nu vill jag bara att det ska bli i början av februari nån gång så jag kan ta en till långvistelse i Vilhelmina över Patriks födelsedag, WWW och alla hjärtans dag. Än fast jag nyss kom hit vill jag bara hem igen. Är så tråkigt då man inte har någon att vara med + att vara sjuk. 

Idag när jag for och handlade ägg så halkade jag och satte mig rakt på rumpan. Jag kom på mig själv med att tänka " varför kunde jag inte bryta svanskotan så jag slapp jobba" eftersom det inte går så bra att varken sitta,stå eller ligga med bruten svanskota. Men jag kom på att det inte är värt de. Det gör ju jätte ont och är svårläkt som tusan. Folk kan ha problem resten av livet.

Det känns jobbigt att jag "bara" har två veckor på mig att jobba 9 pass. Med ett annat jobb hade ju de timmarna varit rena barnleken. Men då man får ont i magen av att bara tänka på att så fort jag mår bättre måste jag dra mig till jobbet och sitta och göra de där timmarna känns det otroligt tungt. 

Jaja nu får det vara slut på skrivandet. 
Ha det bra :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0