Ta sig i kragen var det?

Efter att jag skrivit det här inlägget ska jag gå in på platsbanken och kolla runt. Det brukar vara värdelöst med jobb där men man måste ju i alla fall kolla.

Och jag har bestämt mig att ta mig i kragen och söka mer jobb än bara på Ica kvantum. Orkar inte sitta här längre och vänta på att höra något från dem. Nu är jag mer less på telefonförsäljning än någonsin och min mentala hälsa är snart i botten för att jag hatar det så mycket ;) Okej det kanske var att över driva lite men det känns inte bra någon stans. Och jag menar det finns ju 100 livsmedelsaffärer än Kvantum. Vist så kan man ju sikta på annat också än en livsmedelsaffär men det känns som att det är lättast att få jobb där och jag vill fort ifrån online.

För mig var inte telefonförsäljning något. Men jag förstår faktiskt de som tycker det är roligt. Har man det i sig så är det nog ett toppen jobb. Jag vet en del som tycker det är roligt och det finns ju dom som jobbat där ett tag (alltså mer än ett år) . Fast hörde att medeltiden på att stanna där är 3 månader och jag som jobbar där ett halvår räknas faktiskt som veteran nu. Det tycker jag nästan är lite roligt att man blir veteran på ett halvår med jobb :)

Igentligen borde man läsa några kurser på universitetet om att starta eget. Mitt andra drömyrke är att starta ett eget kontidori. Har varit en massa nu som sagt att jag borde göra det då stenmans lagt ner. Men jag är 19 år känner mig inte redo, skulle inte ens få pengar tilldet. Vist skulle jag nog klara av det här med att få ett bra sortiment inom bakelser/fikabröd och matbröd och att skaffa duktig personal skulle också vara lätt. Jag vet många duktiga bara i gammla klassen som verkligen skulle ta det på allvar och kämpa för ett toppen kontitori. Vi hade massa potential. Men det är ju en sån liten del inom ett företag. Men kanske i framtiden. Mitt första drömyrke är det inte ens någon ide att satsa på tyvär. Det kommer aldrig gå.  


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Bra beslut Tone! Ju fortare du kommer därifrån desto bättre :) För det märks verkligen hur mycket du vantrivs som telefonförsäljare... Lycka till min vän, jag håller tummarna!



2010-02-20 @ 15:39:01
URL: http://ircl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0