Vilken dag!

Jag och Patrik hade varit och handlat och var på väg hem till lägenheten. Då började bilen gå konstigt och dog sen, så Patrik svängde in på väg grenen och försökte starta om bilen. Då började det ryka från motorhuven och eldflammor slog upp. Så vi hoppa ur bilen, Patrik ringer 112 och jag ringer till Pappa och bölar över att min bil står och brinner.

Så kom brandkåren och började släcka elden i motor rummet. Sen kommer Vk och folkbladet och börjar ta bilder på min stackars bil. Vk snubben fråga om vi blev rädda och vad vi hette men den andra snubben tog bara nå bilder och försvann utan att säga ett ord.

Sen kom polisen och frågade om allt var okej och sånt. Flera personer körde lite extra sakta förbi,vevade ner rutan och tog kort. En bil stannade till och med framför min bil då den brann som bäst,hoppade ut och tog ett kort för att sedan dra vidare. Brandkåren var i alla fall snabbt på plats eftersom brandstationen bara låg nå 100 meter där ifrån.

Sen fick vi stå där och vänta på att Anders skulle komma plockade upp oss. Vi for runt och letade efter en skrot för att sedan dra hem till han och vänta. Vi väntade några timmar så att påsk trafiken skulle lugna ner sig så vi kunde bogsera bort den. För det var ju en hel del bilar ute på vägarna.

Sen så drog vi den till skroten. Fast så klart så har dom ju inte öppet förens på tisdag, så vi lämnade den utanför än fast man inte fick det. Men Patrik lämnade i alla fall ett medelande på deras telefonsvarare att vi lämnade bilen där och vill dom att vi ska ta bort bilen får dom ringa upp så gör vi det.

Ja det var den bilen det. Min pärla, det var roligt så länge det varade.
Sen så tror det flesta jag pratat med också att det är ett april skämt. Hannah fatta att jag menade det när hon gick upp på vk och läste. Rebecka tror fortfarande inte på mig än fast hon läst på VK. Hon sa nå i stil med "Det där kan ju vara vem som helst bil. De nämner ju inte era namn i artikeln"

http://www.folkbladet.nu/?p=171179
http://www.vk.se/Article.jsp?article=341074


 och så komentaren på vk:Är det inte en Volvo nu igen ?


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Meeeeeeeen Tone! :( Vad hemskt!

2010-04-02 @ 17:21:18
URL: http://ircl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0