Vad ska man göra?

Just nu så vet jag inte vad jag vill. Jag trodde jag viste det. Vilket var att återvända till umeå, skaffa jobb och leva där.

Nu så är jag inte lika säker längre. Det känns inte som samma sak att vara här längre.
Det skulle kännas skönt att bostätta sig i Vilhelmina, där jag har familj,pojkvän och mycket mer vänner än jag har här just nu. Att skaffa en tvåa tillsammans med Patrik känns mycket lockande. Men ett problem är ju arbetet. Hur ska man få arbete där? Känns som att så många redan är arbetslösa utan att lyckas skaffa sig arbete. Jag känner mig rastlös både i umeå och i Vilhelmina men på två olika sätt. Jag kan inte sätta fingret på vad det är i Vilhelmina som gör att det känns så. Men här i umeå känner jag mig rastlös sällskaps mässigt. Det känns som att det fattas någonting vart jag än är.

Det känns som att chansen är en aning större här att få jobb. Jag börjar gilla att bo i en stad. Helst skulle jag vilja att Patrik flyttade hit. Efter 3 år av distansförhållande är vi något så less. Förut så tänkte vi båda att vi skulle flytta ihop då jag slutat skolan. Men det var väl mer på den tiden jag inte gillade umeå så mycket. Sen med tiden så bleknade de planerna mer och mer. För ett tag sen var dom helt obefintliga inte för att vi inte ville bo ihop. Utan för att vi ville vara på olika ställen. Men nu vet jag inte vart jag vill vara längre.... 

Det är så svårt att veta vad man ska göra av livet nu.

Kommentarer
Postat av: mirre

starta ett eget företag i villis

2009-09-06 @ 10:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0