Hej och Hå

Ja jag har jobbat lite grand hela veckan för utom i måndags och jag har ett pass i morgon också. men sen är jag helt ledig på måndag för då ska jag vara med jessica och Mirre kommer ju också. Jag vet inte vad man ska säga om jobbet. Själva stället jag jobbar på verkar super. De lurar inte på kunderna något och är noga med att informera om vad kunderna köper innebär. Jag tycker det har varit toppensaker jag har fått sälja. Idag har jag tex fått sälja 2 stycken mattalrikar och 2 förrätts talrikar av märket pilgrim innehållande 18 kartats guld för endast 49 kr. Övriga dagar har jag sålt teknikens värd och vitalas all in one kost tillskott.

Men det är inte själva stället som är problemet utan jag. Jag känner mig som en värdelös säljare, jag pratar för fort, stakar mig och är nervös inför varje ny kund :) Men det börjar faktiskt kännas lite bättre. Idag sålde jag typ en produkt på en timme. Sen fick jag tipps från en våran säjar coach och sen så gick det bättre. Innan slutet fick jag sålt 10 stycken och om jag fattat rätt så blev det 500 spän på 4 timmar. Men en kille som också började i tidags fick sålt 17 stycken den jäkeln så han tjänade 750 spän på 4 timmar. Så säljer man bra så kan man ju ändå få ut skapligt med pengar. 750 spän på bara fyra timmar är ju ganska bra. 

Men jag tycker det är jätte jobbigt att sitta och snacka ur den där ringmallen. Jag tycker det är så svårt att läsa högt, och den där ringmallen är ja men ca en A4:a

Jag funderar även på att söka ett till jobb som är en tjänst på 14 timmar under 7 dagar sista veckan i månaden.
Bara för att få ihop lite extra. Vet faktiskt inte hur många dagar jag orkar jobba dubbel pass då jag tycker telefon försäljning är ganska krävande, det suger typ musten ur mig. Sen så tror jag man blir arbetsskadad. Där får vi ju lära oss att andvända rösten på ett bra sätt och markera bra ord. Det sitter typ i sen när man pratar i telefon med andra.  

Men som sagt inget dåligt om stället, det tycker jag verkar toppen. Utan det är jag som suger ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0