Dagarna med Malin

Det gick faktiskt bra att köra till Umeå i måndags. Skulle nog inte velat köra i stan utan sällskap första gången.
Men vi kom hit till lägenheten och lämnade våran packning för att sedan fara till Ica maxi. Sen så tror jag inte det hände så mycket mer den dagen.

Igår så gick vi omkring på stan och på kvällen var det dags för min "inskolning" på Online. Det var ganska roligt faktiskt. Först så hade vi genomgång i några timmar och sista timmen fick vi pröva sälja. Vi var ca 14 stycken och alla fick sålt mellan 1 och 2 saker. Jag fick sålt 2 teknikens värd tidningar. Det går väl kanske hyffsat. Tycker det är svårt att läsa utantill på det papperet där det står vad vi ska säga. Det är inte lite heller som ska sägas tycker jag. Men förhoppningsvis går det bättre idag. För jag kan tänka mig att vi får sälja idag också. Sen så blev det inte rikgit en hel timme vi fick sälja heller då data systemet krashade och det tog väl en kvart innan det var fixat. Men snubben som hade inskolningen sa att det var bra för första passet han skulle sälja fick han inte sålt ett skit.

Sen på kvällen när vi skulle sova var malin så rolig. Hon sover ju alltid med öronproppar då hon stör sig på allt som låter så hon inte kan sova. Då sa hon men vart är ena min öronpropp, jag hade den på magen och sen ramlade den ner i sängen. Så hon började på att rota runt där tills hon tillslut kom på att den satt ju redan i örat.

Idag har jag varit på synundersökning och har ett lätt synfel på långt håll. Så tids nog kanske jag skaffar mig ett par glasögon.

Sen så for vi iväg på ÖB. Det roliga var att när vi skulle hem så körde jag fel i en rondell så vi hamnade på Haga så det blev en omväg hem.

nä nu ska jag gå och försöka lära mig papperet som det står vad vi ska säga innan man ska dra till jobbet igen. bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0