Helgen (lördag)

Ja men jag sa ju att jag skulle skriva lite om helgen i förra inlägget. Jag kommer inte ihåg så mycket mer än det vi gjorde i lördags. Men då tog vi i alla fall ut våra katter till patriks farsa i deras stuga. Vi har funderat på att göra det förut men har aldrig blivit av. Men nu gjorde vi det i alla fall, vilket inte gillades speciellt mycket av katterna. I alla fall inte Puma, förs och främst skulle dom få hälsa på Perry som är farsans hund. Så fort Perry kom för lära fräste Puma till och hoppade till i famnen när jag höll i hon. Vilket resulterade i att hon skallade mig på hakan och jag skrapade även hakan på hennes halsband så det började blöda. Och resten av dagen morrade Puma så fort hon fick syn på hunden.

Med Spike gick det lättare, han var ändå lite intresserad av hunden. Han gick även fram och kollade lite närmare om än det var ett staket mellan dom. Men han varken fräste eller morrade. Perry däremot var lite besviken på att han inte fick leka med dom.

Vi gick även ner med dom till stranden, där råkade puma få vatten på tassarna när en våg sköljde upp vilket inte var poppis, Puma hoppade till och började sedan morra åt vattnet. Hon morrar väldigt mycket den där kissen, hon kanske tror hon är en hund. Jag tror båda katterna var otroligt lättade då dom kom hem.


Senare på kvällen for vi hem till Robert och Erika och grillade. Det blev ganska sen middag innan vi hade monterat upp deras nya grill. Men det var mysigt fast det var himla kallt att sitta ute och äta. Deras altan låg i skugga plus att det blåste ute.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0