9 månader?

Igår for jag och patrik till renström och för att hälsa på hanns mamma, och jag görde nästan hela vägen. förutom från början för då fick patrik köra ut från stan och en liten bit i ett samhälle där vi körde lite vilse. När vi kom hit fikade vi lite,spelade spel och sånt där. vi har även spelat krocket 5 gånger och jag har vunnit 3 :)

Patriks systerdotter på 4 månader är här och jag passar och gosar mer än gärna med hon. Och vist har det blivit en hel del komentarer om att 9 månader så har säkert vi också en unge. Greta är för det mesta snäll och lättsam men ibland kan hon också bli lite kinkig. Jag har fått byta min första blöja helt själv idag också, nog för att det var en kissblöja men ändå. Jag har klarat mig från att få spyorna på mig men för ett litet tag sen hamnade en rakt i knät på mig. Men vad gör det igentligen. I morse fick jag även mata hon med gröt. Ett söligt projekt vill jag påstå. Men det var ju första gången och jag har väl inte riktigt hittat tekniken för att få det så lite söligt som möjligt. Sen när hon är lite ostadig i nacken fortfarande är det lätt att hon nickar till och får näsan i skeden istället. Pyamasen var då inte ren efter måltiden och inte ungen heller. Min tröja fick sig även lite söl på. Men som sagt vad gör det :) Patrik verkar då även tycka om att hålla på med hon.

ne nu blir det lasange :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0