Morgontur på cykel

Jag hade helt enkelt glömt bort hur snabbt det går att cykla till skolan. Det tog ca 25 min och då cyklade jag verkligen inte fort, på de isiga ställerna krypkörde jag nästan plus att det blev två stopp för att fixa med mobilen då jag lyssnade på radio. Det är stor skillnad med tanke på att det tar ca 50 minuter att gå. Fast i morse var det ändå lite kallt, speciellt kallt blev det i ansiktet.

På bordsderkoratiornen fick vi jobba ganska fritt, vi fick en kruka var och beroende på om man hade en liten eller stor så fick det kosta 150 kr respektive 200 kr. Jag hade en liten kruka så jag fick hålla mig till 150. Det kan ju ändå tänkas som att det ska bli mycket pengar till en liten kruka men det blev inte så mycket blommor och jag fick kämpa för att få det fint och att det inte skulle bli glest. Och så till provet jag fick ett halft poäng ifrån godkännt. Det sög verkligen och jag som faktiskt tyckte att det gick bra. Men tydligen inte, Fast jag har redan lärt mig lite mer av det jag hade fel på/ inte kunde så det går nog bra på fredag då jag ska göra omprov. Jag hade säkert fått skippa det om jag frågat men jag vill göra om det så jag får ett bra resultat.

Sen till samhällsprovet som jag gjorde omprov på idag. Det gick faktiskt riktigt bra, nu blir det svårt att förklara men de i klassen förstår nog vad jag menar. Den där bilden som man skulle fylla i saker i och som gav 10 poäng spikade jag, än fast jag övade på den först idag. Jag fick faktiskt ett bra resultat och var en bra bit över godkänt gränsen. Vilket i samhälls är bra för mig. Jag är glad bara jag får precis godkänt. Men ekonomi provet var ju igentligen inte heller så svårt. Anledningen till att jag fick ig förra gången var att jag knappt pluggat då jag prioriterade andra prov och inlämningar den veckan. Sen så blev jag och Mirre klar med kurdistan inlämningen idag vilket känns skönt.

Den här veckan är sista riktiga skolveckan för sen har vi praktik, och efter det är det ca två veckor kvar innan studenten och då brukar det ju inte hända så mycket.

Ne nog pratat om skolan. Nu ska jag ta och städa lite här, Det ligger tvätt lite över allt som fick torka klart över natten. Än fast tvätten hängde i nästan 4 timmar i torkrummet blev ändå inte allt tort.

Sen efter det så blir det till att fara och basta med flickorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0