Upp halv 4

Idag så ringde telefonen 03,26 för att vara exakt. Men det tog ett tag innan jag fattade att det ringde för jag hade på ljudlöst så det vibrerade bara. Men när jag väl svarat så var den Örjan som ringde och behövde hjälp för det var lite av ett kaos i bageriet då frysen lagt av under natten. Så allt bröd hade jäst upp där och blivit förstört, och vilken stank det var också. Luktade ungefär som den där sur degs smeten gånger delux. Rasken var fel inställd så allt bröd där hade blivit övergäst, jag hörde att det är nästan 20,000 som gått till spillo på grund av det. 

Men hur som helst så fick jag sätta igång med brödet som skulle vara till dagens försäljning. Sen fick jag knega med morgondagens bröd. På slutet av dagen fick jag göra Jordgubbs bomber. Det har varit jävligt varmt i bageriet också. Vi hade 30 grader inne plus stressen på det gjorde att man vart ganska svettig. Nä men klockan 1 fick jag i alla fall sluta efter 9 timmar och en rast på 10 minuter.

Jag har även fått jävligt ont i fötterna och det går upp i benen. Jag vet inte vad det är med stenmans, jag får aldrig så ont i fötterna som där. 

Jag är trött också efter att bara ha sovit ca 3 timmar i natt och sen massa jobb på det, och ikväll ska det bakas änu mer. För jag ska göra tårtorna till dopet i morgon. 

Jag lär ju ska somna i soffan snart.

Kommentarer
Postat av: Hannah

SHIT! Tur för Öjjeh att han har dig :D

2009-06-26 @ 19:00:34
URL: http://hannahstighall.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0