För jag har tagit studenten

Idag så var det dags för vi i umeå att ta studenten. Det börjades med champange frukost i döbelnspark. Kvart i nio skulle vi vara på skolan och fotas,lite tidigt kanske.Sen till klassrummet och slå ihjäl lite tid. Mesta tiden ängnades väl åt att skriva i varandras mössor.

Efter det gick vi till aulan för underhållning och tal. Efter halva tiden när vi lyssnade på ett gäng musikare gick brandalarmet. Först så trodde vi det var rökmaskinen som orsakat det så ingen brydde dig så mycket. Men efter ett tag fick vi avbryta för då fick vi veta att det brann på riktigt. Så ut på gården där vi en halvitmme senare skulle ha vårat "utrus" där det redan stod en massa föräldrar. Där fick vi stå i en 20 minuter innan vi fick gå in igen och forstätta. Det var ioförsig bara en liten brand&anlagd dessutom. Var väl någon som var missnöjd med åren på skolan ;) nä men jag tycker det var jäkligt dåligt gjort. Dessutom på student avslutningen.

Sen blev det upp på traktor släpet vi skulle åka på. Efter 3 hundra meter så klev Hannah på min stortå med sin klack så det blöde ganska bra. Tårarna började rinna än fast jag försökte allt vad jag kunde med att hålla tillbak dom. SÅ ont gjorde det ;) Så nu har man en sprucken tå och en blånagel. Ont gör det också, och bara därför har jag slagit i tån ett antal gånger i allt möjligt. Patrik råkade desutom sparka mig på tån och åter igen började tårarna rinna helt ofrivilligt.Vi har åkt och tjoat genom stan och det känns i halsen nu. Eftersom vi nu är bagare så sjöng vi låten en socker bagare.

Sen hem till mig med familjen för gofika :)

Nu har dom dragit och jag sitter och väntar på att klockan ska bli närmare halv 7 så jag kan dra till balder där vi ska äta middag med klassen. Sen blir det studentparty på X3M.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0