Åsele helgen

Jag hade faktiskt väldigt trevligt. Det var bättre än de tidigare åren. Vi kom dit på fredagen runt 12 tiden, satt och snackade lite med folket vi tältade med och sedan begav vi oss upp på marknaden som bara är ett stenkast från där vi sover. Om jag minns rätt så började vi med karusellerna. Sen kollade vi in själva marknaden. Ett tag gick jag och Marina själv, vi beslöt oss för att göra det för att gå ett gäng på 7 pers är inte det lättaste på sådana stora marknader. Man tappar bort varandra, man hänger inte med då andra stannar för att kolla in något stånd osv. Men efter ett tag så slöt vi oss ihop med Peter, Anders och Erik också. Sen gick vi tillbak till tältet där vi satt och samtalade ett bra tag tills det var dags för middagen. Vi gjorde upp en eld utan för tältet och stekte upp kebab, stark korv och wokade grönsaker. Nog för att jag petade över all min äckliga kebbab till Patriks talrik. Jag HATAR kebab. Kvällen flöt på och det dracks en del alkohol, nog för att jag bara drack 3 cider på hela kvällen. Senare på kvällen gick jag bort till fotbollsplan, en bit därifrån tältade Mirre och Jessica, där fanns även annat trevligt folk som Andreas och Emil. Jag följde med bort då dom gick mot trillen men det kändes inte värt att betala 200 kronor för att gå in dit. Så jag gick tillbak till vårat tält där dom gjorde upp en ny eld som vi värmde oss. Vi hade mycket trevligt och samtalade och hade det roligt. Sen blev det till att gå och lägga sig, och gud så kallt det var. Sängkläderna hade blivit små fuktiga av kylan och jag frös så jag skakade. Ett tag ville jag nästan gråta för att det kändes så för jäkla kallt. Hade precis somnat då en del av folket kom tillbak till tältet. Ulf och Matti öppnade vårat innertält och la sig över Patrik. Otroligt nog blev han inte sur. Men jag frågade i alla fall om Matti hade problem vilket han fann som väldigt roande. Resten av Åsele vistelsen fick jag höra ett antal gånger " HAR DU PROBLEEEEEM" Ja men inte nog med att dom kom och väckte oss, matti som sov i hanns bil hade bilen på tomgång hela natten för att få värme. Vilket resulterade i ett jäkla oväsende från bilen. Jag hade nästan lust att gå och döda han ett tag. Eller rulla bilen till andra sidan av campingen. Ja men nästa dag så blev det lite karuseller och marknad igen, jag och patrik åt langos till lunch och det var då den godaste langosen jag någonsin ätit. Mot eftermiddagen blev det hemfärd och jessica följde med mig för att vistas i vilhelmina i några timmar i väntan på hennes buss till sorsele. Men jag och Patrik for tillbak till åsele den lördags natten. Vi var inte framme förens vid två tiden allt för att lugna ner en argsen man. Vi var framme i Vilhelmina igen vid 4 tiden. Anders åkte även tillbak med oss till villis men han var inte den arga mannen vi åkte dit för :) Men men det var det här årets Åsele, vi får se hur det blir nästa år :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0