Snögubben

Idag började jag på min figurtårta och har gjort klart grunden för att sedan he den i frysen till nästa vecka då jag ska göra klart den. Gjorde även en mini snögubbe bara för att kolla hur det skulle bli att andvända kokos istället för marsipan. Och det blev bara bra så det ska jag andvända. 
Tårtan kommer vara lite i den här stilen.



Ikväll så har det väl inte hänt så mycket, jag och Mirre åt upp morotskakan från igår och kollade på du är vad du äter. Jag har även diskat en massa ikväll. Som Mirre skrev i sin blogg: Min vän Tone utnyttjade sin energi till diskning. Vilket är ett återkommande moment hos henne, fast det är det ju för alla. Men här så drar vi porslin hejvilt ur skåpen och det blir nå fruktansvärt mycket disk jämt.

Så sant så sant. Men ibland så ställer ju också dom upp på att diska. Vilket Mirre gjorde igår, men efter all matlagning och bakning så var det då lika mycket disk som då hon började, så det fick jag ta hand om idag.

Efter att jag farit hem från skolan idag så träffade Mirre våran handledare som vi ska ha på praktiken. En fjolårs student som gått samma linje som vi, och vi ska börja kl 5 på morgonen. Underbart, ne men det är inte så farligt första 2-3 dagarna är värst, sen blir man van. Kommer ihåg från förra praktiken då man gick upp tidigt på veckorna så vaknade man även tidigt på helgerna. Inte kunde jag då sova någe längre än till 8 på morgonen. Man började ju igentligen vakna där vid 6 tiden man låg kvar ändå för vad skulle man göra uppe. Det är arbetsskadan med bageri, man kan inte sova länge :)

I morgon börjar man inte förens kl 1 så det blir sovmorgon och Mirre ska sova över här. Sen är det helg vilket känns ganska skönt. Men familjen ska ju komma hit i helgen så ja, ne men det blir nog bra det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0