Så knasigt.

Då jag varit hemma i veckan kan jag inte förstå att det är fredag i morgon. Det känns helt fel.

Men det har varit skönt att vara hemma, åkte tillbak till stan idag med 06,00 bussen. Och jag sov som en stock ända till vännäs. Det är ju inte ovanligt att jag gör de då jag åker med tidiga bussen. Men den här gången sov jag ovanligt bra :)

Lagade ett hål i tanden i onsdags också. Först så ville han inte riktigt laga, om jag fattade det rätt så var de för att han inte trodde de var ett hål. Och eftersom det inte blivit större på över ett år så tyckte han vi kunde låta bli. Men då har jag ju haft ont i över ett år också så då blev det lagning tillslut. Och då han lagade så kunde han konstantera att det faktiskt var ett hål. Det var då inte skönt att laga må jag säga.

För det första så tog jag bedövning. Och det har aldrig gjort så ont tidigare. Det strålade ut smärta ända till örat och knakade då han stack in nålen. Jag gissar nästan på att han måste ha träffat en nerv eller något. Sen så tror jag nästan bedövningen bara var till extra smärta. För det ilade då hela tiden och kändes precis som de gånger jag inte använt bedövning. Sen då han lagade så lägger dom ju nån slags remsa runt tanden, och den tryckte han då lång ner i tandköttet så den blev alldeles blodig. och saliv sugen skavde i munnen. Men jag antar att man ska plågas då man lagar hål så man ska sköta tänderna.

Nu hoppas jag att jag inte får nå mer hål innan jag blir rik. Vilket i så fall inte kommer hända i det här livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0