Dagen

Jag steg upp kl halv 6, började arbetet med att göra tårtor som prinsess,jordgubb,blåbär och frukt + de tårtor som var beställda. frukttårtan var till en beställning,senare på dagen kom den som hade beställt och sa att hon inte ville ha den längre för att en annan redan köpt tårta. Sen blev det hallonbomber,nejlikor,kladdkaka,två olika mazariner,grodor,beskvier,myrstackar och potatisbakelser. Innan jag gick hem fick jag även kalvla ut pajdegen. Slutade kvart över 3 men jag tror det hade gått fortare om jag inte surrat på med kattis när hon var i bageriet och packade bröd men det var ju trevligt och jag hade väl inten brådis hem:) Hade tänkt lagra upp med nejlikor men då klockan blev så mycket så orkade jag inte, det får bli i morgon i stället Jag fick även jobba själv i eftermiddag då de andra jobbat natt och gick hem tidigt. Nu när vi har problem med frysen så behövs det två i stället för en som jobbar natt.  

Nu blir det snart sängen, och det är bara två dagar kvar till helg. Troligen så blir det kräftskiva då :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0