Sista dagen idag.

Ja idag var det sista dagen på nk. Det känns ganska skönt att få byta ställe, men samtidigt hade det nästan kännts bäst att vara kvar de där susta  4 veckorna. Vi fick även göra en prinsess tårta innan vi for för att ta med oss. När vi skulle göra den fråga Angelika om vi kunde göra prinsesstårta och sen så påbekade hon att vi hade 25 minuter på oss. Under praktiken har vi inte fått göra en hel tårta själv. Det är som att dom tror att vi inte kan, sen var det som att hon trodde att vi skulle ta längre tid på oss. Det tog en kvart att göra dom, fast vi kan göra det änu fortare. Men nu skulle vi visa en praktikant från serveringen som också var där sista dagen och skulle få ta med sig en tårta hur man skulle göra. Plus att vi tog tid på oss när vi dekorerade. Aja så hur som helst så har jag en hel tårta i min kyl. Bara att komma och äta.

Jag for även från praktiken två och en halv timme där vid 8 tiden. Skulle på skolan och göra nationella provet i engelskan. Det är inte omöjligt att det blir ett G, känndes som att det gick ganska bra. Fast ioförsig tyckte jag det första året också. Sen så har jag ju lyssna delen kvar som nästan är svårast för man hör fan inte vad dom säger på bandet dom spelar upp. Men hur som helst så handlade det om bra och dåliga saker med datorer. Typ mina datavanor, vad jag gör, risker, posetiva saker och hur mitt data andvändande ser ut om 10 år. Kort vad jag skrev var typ att jag tyckte det posetiva och bra var att jag hänger med i vänners liv och värden genom att läsa bloggar och tidningen på nätet. Att det här med bloggandet var bra för då kunde även min familj se vad som händer i min vardag då jag inte bor hemma. Att man kan sitta och prata med varandra över msn och lätt nå varandra. Att jag kan bli lugn då jag lyssnar på musik som man lätt kan få tag på genom nätet. Att jag snabbt kan göra skolarbete och få tag i information. Det negativa var att man lätt kunde sitta för länge och att data spel kunde lätt skapa ett beroende,Ja inte för mig då men kanske för andra och att man kanske inte träffas och pratar så mycket i det verkliga livet då man kan göra det på datorn.Sen till slut att jag inte trodde att jag om 10 år kommer sitta lika mycket vid datorn för då har jag nog en familj och jobb och inte lika mycket tid för datorn. 

Hm ja men det var typ lite av det där jag skrev om.  

Ne nu blir det talang, bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0