Igår och idag

Igår var jag och hannah ut en sväng på stan, vi gick på dressman där hon köpte en födelsedags present till hennes brorsa och sen gick vi på café station och fikade. Efter det hade vi som inget att göra på stan så vi for på ica och handlade middag.så vid middags till stekte jag quorn wokade grönsaker och till det lite tahi nudlar, men i stället för att andvända sur söt sås som vi annars brukar hade vi köpt en paprika/chili creme fraiche. Det funkade det med och nog var det lite sting i den alltid. När jag ändå tar upp middag så kan jag säga att idag ska det ätas bullens pilsner korv med hemma gjord potatis mos och en kokt majskolv.

Jaja det var det. Sedan såg vi på kalle och chokladfabriken och efter det blev det robbinsson.
Sen när hannah varit förderev jag kvällen med lite poker som gick minde bra. Fast jag har ju haft flyt nu ett tag så som vanligt brukar det ju ändras.

Den här dagen kommer bestå av tvättande och sen tror jag inte det händer så mycket mer. Får väl se om man hittar på något med hannah.

I morgon är det som sagt praktik igen, och jag känner verkligen inte för det. Jag har svårt att se att dom kommer ge mig bra betyg. För vad kan dom få se att vi kan då det enda vi igentligen får göra är att stryka ut sylt på tårtor och dekorera pajer och bakelser med bär. På tidigare praktik platser har man då haft det man gjort, ibland har det nästan kännts som att dom her över en hel del på praktikanterna för att slippa göra det själva. Men är är det helt annorlunda. Det är kanppt som att dom vill att vi ska göra något för dom vill göra det själv på deras sätt.

Men det har ju "bara" gått en vecka. Kanske så blir det bättre :) Måste då säga att jag tror inte det blir nogon mer lunch där. Jag är sjukt less på mackor till både frukost och lunch, för det är de vi får där

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0